Actualitat

L’alumnat d’Activitats Comercials de l’INS Baix Camp s’immergeix en les noves tendències del sector a exproReus

Els estudiants de segon curs del Grau Mitjà d’Activitats Comercials de l’Institut Baix Camp han visitat aquesta setmana la 54a edició d’exproReus, la fira multisectorial de referència al territori. Aquesta activitat s’emmarca dins de les sortides tècniques del centre amb l’objectiu de connectar els aprenentatges de l’aula amb la realitat del teixit empresarial i comercial actual.

Durant la seva estada a firaReus Events, l’alumnat ha pogut analitzar de primera mà les diferents estratègies de màrqueting, l’atenció al client i l’organització d’estands de més de 150 expositors que formaven part del certamen d’enguany. La visita ha posat un focus especial en el Saló de l’Automòbil, que s’ha consolidat com el sector amb més marques en exposició de tot Catalunya, oferint als joves una masterclass pràctica sobre la gestió de punts de venda d’alt valor i l’atracció del consumidor.

A més dels sectors tradicionals com la llar, la tecnologia o les noves tendències digitals, els futurs professionals del comerç han observat l’evolució del marxandatge, l’aparadorisme i les experiències de realitat virtual integrades com a reclam comercial en els espais d’exhibició.

El professorat dels Cicles Formatius de l’INS Baix Camp vol destacar la importància estratègica d’aquestes visites. L’experiència serveix d’impuls formatiu clau en un moment en què el cicle del centre està apostant fortament per especialitzacions de futur —com el teixit digital i el comerç de proximitat—, preparant l’alumnat per respondre amb èxit a les exigències reals del mercat laboral local.