L’alumnat de primer de batxillerat D guanya el Gran Debat

El segon classificat va ser primer de CFGS d’Assistència a la Direcció

L’alumnat de primer batxillerat ha estat el vencedor de la gran final del certamen El Gran Debat celebrat al nostre centre després de 30 minuts d’intens debat molt equilibrat amb el grup de primer de CFGS d’Assistència a la Direcció.

 L’INS Baix Camp ha celebrat amb èxit el Gran Debat 2026, una iniciativa que ha tingut com a objectiu principal contrastar, de manera estructurada i respectuosa, dues posicions oposades sobre un fenomen d’actualitat: l’ocupació de l’habitatge.

Al llarg dels dies 24, 25 i 26 de febrer, l’alumnat de primer de Grau Superior i de primer de Batxillerat ha participat en diversos debats en què ha defensat posicions a favor o en contra de l’ocupació d’immobles. La final, que ha tingut lloc aquest dijous 26 a migdia, ha estat presentada i moderada pel periodista Josep Baiges, qui ha aportat dinamisme i rigor a l’acte.

El Gran Debat és una activitat consolidada al centre, organitzada per l’alumnat i el professorat de segon del CFGS d’Assistència a la direcció, amb la voluntat de fomentar les habilitats comunicatives i el pensament crític del jovent, mitjançant el treball dels debats a les tutories.

El tema escollit enguany, l’ocupació de l’habitatge, de gran rellevància social, jurídica i econòmica, ha obligat els participants a analitzar la problemàtica des de múltiples perspectives per tal de defensar la seva postura amb dades sòlides i arguments ben fonamentats. El punt central de la discussió ha girat entorn de si l’ocupació d’immobles buits pot entendre’s com una resposta legítima a les dificultats d’accés a l’habitatge o si, per contra, representa una vulneració de la propietat privada que genera inseguretat en diversos àmbits.

L’esdeveniment, desenvolupat íntegrament en llengua catalana, ha seguit un format rígid de 30 minuts de durada total per debat. Els equips, amb posicions assignades per sorteig, han passat per diferents fases: exposicions inicials, preguntes creuades, refutacions i conclusions finals. Una de les particularitats més destacades de la dinàmica ha estat la prohibició d’utilitzar dispositius electrònics o connexió a internet, de manera que els oradors només han pogut fer servir materials en paper.

La jornada final, que ha conclòs cap a les 13.00 h del migdia, ha estat rebuda amb gran satisfacció per part del professorat i l’alumnat organitzador, que han destacat el nivell d’argumentació i la implicació dels participants en aquesta experiència d’aprenentatge col·lectiu..

mira aquí les imatges